Nieuws

Hoe bestrijd je online radicalisering?

17 maart 2018

Jongeren kunnen online geradicaliseerd worden. Vooral als ze in een filter bubble zitten. Om die bubble te kunnen doorprikken, heb je een kritische houding naar mediaberichten nodig, aldus Mediawijsheid.nl. Ook de EU maakt zich zorgen over de invloed van extremistische berichten die online worden gepost. Internetbedrijven als Facebook en Twitter ... lees verder »


Jeuk op je tienerhoofd! Door selfies!

23 oktober 2017

Niet alleen kinderen op de basisschool krijgen hoofdluis, ook tieners op de middelbare school. Een op de vijf middelbare scholieren heeft hoofdluis. Dit concludeerde onlangs het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Dit komt o.a. doordat pubers veel amicaler met elkaar omgaan. Een andere reden is het maken van selfies. Er ... lees verder »


Universiteit Utrecht start met project 'Mediawijs door media maken"

16 juli 2017

Hoe maak je migrantenjongeren mediawijs en bereid je ze voor op een toekomst in Nederland? Het project Mediawijs door media maken (MMM) is gehonoreerd binnen de route Veerkrachtige en Zinvolle Samenlevingen van de Nationale Wetenschapsagenda. Binnen het project wordt onderzocht hoe migrantenjongeren, vluchtelingen in het bijzonder, ... lees verder »


Utrecht maakt werk van digitaal burgerschap

17 juni 2017

Wat is de rol van de digitale wereld op polariseringsprocessen? Wat doe je wanneer je teksten op internet tegenkomt die (groepen) mensen uit elkaar drijven? Grijp je in of neem je die teksten hoofdschuddend voor kennisgeving aan? Zijn er eigenlijk veel overeenkomsten tussen de online- en offline-werelden? Deze en vele andere vragen kwamen aan ... lees verder »


'Weerbare jongeren‚ weerbare professionals'

3 juni 2017

Onderwijzers, jeugdwerkers en andere professionals kunnen vanaf 1 september een beroep doen op het 'Kennisplatform voorkomen extremisme en polarisatie’ als zij vragen hebben over extremisme, radicalisering of over toenemende sociale spanningen. Het kabinet stelt het kennisplatform voor het sociaal domein in naar aanleiding van het advies ... lees verder »


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  »  bericht 1 t/m 5 van 44