Nieuws

OECD: Helft van vijftienjarige Nederlandse jongeren is buiten schooltijd twee tot zes uur per dag‚ of meer online. Bij alle Nederlandse jongeren is sprake van een toename van 38% sinds 2012.

21 april 2017

19 april 2017 publiceerde het OECD een internationaal onderzoek naar het welzijn en levensgenoegen onder vijftienjarige jongeren.  Voor Nederland komen wat betreft het internetgebruik de volgende resultaten naar voren: 48% van de Nederlandse jongeren wordt gekwalificeerd als ‘hoge internetgebruikers’ (twee tot zes uur per dag of meer ... lees verder »


Presentaties conferentie ouderen in de wijk 2017

15 april 2017

Donderdag 6 april 2017 organiseerden de Bibliotheken van Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam in samenwerking met Mira Media, als onderdeel van het gezamenlijke project Ouderen in de Wijk (OidW),  de werkconferentie ‘Je bent nooit te oud om te beginnen’. Centrale thema’s in deze werkconferentie waren: Empowerment van Kwetsbare ... lees verder »


Media Ukkies App-feestje in Kanaleneiland

24 maart 2017

Van 31 maart t/m 7 april zijn er de Media Ukkie Dagen. Het doel van deze week is om opvoeders en professionals te ondersteunen bij de mediaopvoeding van kinderen van 0 t/m 6 jaar. De Bbliotheek Kanaleneiland en Mira Media organiseren op 5 april het Media Ukkies App-feestje. Schermen hebben een grote aantrekkingskracht op de allerkleinsten. De ... lees verder »


OidW Conferentie ’Je bent nooit te oud om te beginnen‚

22 maart 2017

]   Donderdag 6 april 2017, 10:30 – 17:00 uur, Centrale Bibliotheek Den Haag Donderdag 6 april 2017 organiseren de Bibliotheken van Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam in samenwerking met Mira Media, als onderdeel van het gezamenlijke project Ouderen in de Wijk (OidW),  de werkconferentie ‘Je bent nooit te oud om te ... lees verder »


Hoe ga je op school om met terreurbeelden op sociale media?

25 januari 2017

Op sociale media worden beelden van terreur, aanslagen, oorlog en andere schokkende gebeurtenissen ongecensureerd gedeeld. Het geweld kan bij leerlingen angst oproepen, en er kunnen spanningen door ontstaan. De brochures 'Kinderen en terreur op sociale media' voor het primair onderwijs en 'Dialoog in de klas over terreur op sociale media' voor ... lees verder »


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |  »  bericht 1 t/m 5 van 39