januari 2014 - media & wijk

Wijkbewoner Digitaal

transwijk6weken

Transwijk leeft weer door mediaproject

Firma Media (voorheen Click F1) ontwikkelde samen met Doenja Dienstverlening een mediatraject om sociaal makelaars, kinderen en bewoners in Transwijk bij elkaar te brengen. De kinderen maakten 5 straatkranten en het project werd feestelijk afgesloten.

De sociaal makelaars van Doenja en de mediacoaches van Firma Media (de nieuwe naam van de media-afdeling van Click F1) bezochten 6 weken achter elkaar met de Doenja-bus de wijk in het kader van het mediaproject Jeugdjournaal Transwijk. Met dit traject probeerde de organisaties de sociale cohesie in het kinderrijke Transwijk te verbeteren. De kinderen maakten oorkondes voor de liefste buurvrouw, de mooiste voortuin en de leukste glimlach. Ze deelden zelfgebakken cupcakes uit in de wijk en brachten vraag en aanbod voor ruildiensten in de wijk in beeld.

De reacties uit de straat waren enthousiast. Hedwig, moeder van deelnemende kinderen, merkt op: 'De krantjes waren de afgelopen weken gespreksonderwerp onder de buurtbewoners. Het gaf aanleiding om met elkaar te praten.' Een andere moeder, Hakima: 'Mijn kinderen praatten de hele week over het krantje en keken uit naar de vrijdag, dan mochten ze weer op pad. De buurt is door het project gaan leven!'

De kinderen brachten zelfgemaakte uitnodigingen voor de eindpresentatie langs bij de buurtbewoners. Tijdens deze feestelijke afsluiting werd er een live radioshow gemaakt, kregen de kinderen veel complimenten van de buurtbewoners en maakte U in de Wijk een mooi videoverslag.

Kijk hier voor alle krantjes en de radioshow die gemaakt zijn.

Bezoek- en postadres Firma Media: Catharijnesingel 55G, 3511 GD Utrecht
Informatie: info@clickf1.nl of (0)30 231 98 95