Tuning in to Diversity‚ Thinking Forward‚ 2013

22 februari 2013

Op 22 februari organiseert Mira Media: Tuning in to Diversity, Thinking Forward! 2013 (TID 2013). TID 2013 is de internationale afsluiting van het Europese project Media4us. Media4us had  tot doel de visies, ervaringen en inzichten van etnisch culturele minderheidsgroepen met betrekking tot integratie en participatie in acht EU-landen zichtbaar te maken aan de hand van artikelen, blogs, clips en andere mediaproducten op diverse platforms. Mira Media coördineerde het project en de Nederlandse invulling daarvan.

In  TID 2013 kijken we terug en denken  we vooruit! Wat hebben we geleerd en wat is nog meer nodig om etnisch culturele minderheidsgroepen een grotere en meer zichtbare stem te geven in het publieke debat. Hoe kunnen we nog meer strategisch en effectief gebruik maken van sociale media en wat kan door NGO’s kan worden geleerd van de ervaringen van professionele campaigners. 

TID 2013 heeft een vol programma met interessante key notes en 12 internationale workshops vol met  (inter) nationale voorbeelden van ‘good practice”! Kortom, weer een programma vol met nieuwe trends en ervaringen dat je niet mag missen.

De bijeenkomst wordt gehouden in het UCK gebrouw aan het Domplein te Utrecht en duurt van 9.30 uur tot 18.00 uur. De voertaal is Engels.

Aanmelden tot 15 februari via email: s.papastamatiou@miramedia.nl


TUNING IN TO DIVERSITY 2013

THINKING FORWARD

Facts, fact checking, reporting and campaigning
 

Friday 22 February 2013

UCK building, Domplein 4, Utrecht, The Netherlands

Chair: Amma Assante

9:00 –  9:30 Registration

9.30 – 10.45 Opening by Ed Klute, director Mira Media.

10.45 – 11.15 Break

11.15 – 12. 30 Presentations

  • Key note, Campaigning strategies, Justin Koornneef, Tessa Hagen,BKB, Amsterdam
  • Key note, The use of New Media in influencing the news and the public debate (James Cridland, UK)

12.30 – 13.15 Lunch

13:15 - 13.45 Media4us Junior project

  • Media4us Junior participants from UK, Sweden, Hungary, Czech Republic and the Netherlands present their impressions of multicultural Utrecht

Workshops

13.45 – 14.45 Round 1.

14.45 - 15.00 Change

15.00 – 16.00 Round 2.

  • Workshop 1
    • Giving minority communities a voice
  • Workshop 2
  • Workshop 3
    • Social media campaigns,
  • Workshop 4
    • The use of media for enhancing the social cohesion in neighbourhoods
  • Workshop 5

16.00 – 16.30 Closure

  • Poetry slam (Know’ledge Cesare, NL)

Drinks 16.30 - 17.30

 


  eif logo_miramedia vvu_2013logo_the_art_of_making_peace  
images

buza


youth-in-action-logo-2600
 

 

 

« terug