UP

UP is een positieve mediacampagne voor en door de wijk. Het is een mediaconcept dat er op is gericht om een positieve bijdrage te leveren aan de ontmoeting en verbinding tussen kinderen en wijkbewoners. Het helpt de juiste voorwaarden te creŽren voor participatie. In samenwerking met welzijnsorganisaties worden projecten opgezet met buurtbewoners, waarin diverse media als middel worden gebruikt om met elkaar in contact te komen, de dialoog te openen en mensen te stimuleren en te laten participeren in bestaande of nieuwe wijkinitiatieven. Dit kan aan de hand van verschillende media werkvormen zoals fotografie, radio, tekst, social media en video.

Aanbod en mogelijkheden
Een UP traject bestaat, aangepast op de vraag uit de wijk, uit:

  • Een traject van 6-8 weken;
  • Wekelijkse mediaworkshop in de buurt;
  • Wekelijkse publicatie en verspreiding van mediamateriaal;
  • Een afsluitend wijkevenement;
  • Mogelijke variaties op de UP zijn bijvoorbeeld: met groepen ouderen of met groepen ouderen en jongeren. 

Voor eindproducten en publicaties zie Wijkbewoner Digitaal.
Voor mogelijkheden kunt u contact opnemen met Mira Media. 

Up-bewerkt

© Ebru Aydin