Scriptiedatabank (archief)

De scriptiedatabank van Mira Media biedt een overzicht van verschillende scripties over media en culturele diversiteit. De scripties zijn thematisch gerangschikt en in zijn geheel te downloaden. Ook biedt de databank links naar relevante organisaties en onderzoeksinstellingen. De scriptiedatabank is niet alleen interessant voor scholieren en studenten die informatie nodig hebben voor een werkstuk of scriptie, maar ook voor journalisten, programmamakers, onderzoekers en andere professionals.

Diversiteit in de journalistiek?

Thema: Journalistiek 

Een studie van het verband tussen de berichtgeving over minderheden en hun aan- of afwezigheid in het journalistiek productieproces. In deze scriptie wordt nagegaan of er een verband bestaat tussen de vertegenwoordiging van minderheden in het journalistiek productieproces en de berichtgeving over deze minderheden. In een samenleving die steeds ... lees verder »


Nederlandse jongeren en jongvolwassenen van buitenlandse afkomst en de media

Thema: Mediagebruik 

Dit onderzoek brengt het mediagedrag van personen van niet-Nederlandse afkomst in Nederland in kaart en hoe media en adverteerders daar op in kunnen spelen. Het gaat om het gebruik van televisie, radio, internet en gedrukte media. Het betreft de jongeren en jongvolwassenen in de leeftijdscategorie 15 t/m 24 jaar en 25 t/m 35 jaar uit van oorsprong ... lees verder »


Hoe bericht het NOS Journaal over de multiculturele samenleving

Thema: Beeldvorming 

Deze scriptie van Fatima Akgul gaat over de manier waarop het NOS Journaal de Nederlandse multiculturele samenleving weerspiegelt. Zij heeft dit onderzocht aan de hand van literatuuronderzoek, inhoudsanalyse en interviews. De inhoudsanalyse heeft betrekking op de uitzendingen van het NOS Journaal van 20.00 uur voor de periode van drie ... lees verder »


The New Dutch media

Thema: Journalistiek 

Studente Margaux Tjoeng bezocht vorig jaar de Wereldjournalistenbijeenkomst "Een voorjaarsduik in de etnische media". Eťn van de presentaties op deze bijeenkomst betrof het voorbeeld van New American Media: een Amerikaanse organisatie waarin etnische media samenwerken om hun positie te versterken, maar ook om hun ... lees verder »


Rita vs de Rest

Thema: Beeldvorming 

Een onderzoek naar vijf jaar persoonlijke en politieke berichtgeving over Rita Verdonk in de Nederlandse dagbladen Rita Verdonk heeft zichzelf als een nieuw soort politicus neergezet waarvoor niet alleen haar standpunt maar ook haar persoonlijkheid van groot belang is. Als politicus zonder partij is Verdonk afhankelijk van de communicatie via de ... lees verder »


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  »  scriptie 1 t/m 5 van 88